Wednesday, April 24, 2013

KEBAIKAN DAN KELEBIHAN SET PENYUSUAN SHAKLEE

.

KELEBIHAN DAN KEBAIKAN SET PENYUSUAN SHAKLEE

Set Penyusuan Shaklee adalah di sarankan  kepada ibu-ibu yang mengalami masalah penyusuan dan ibu yang inginkan kesihatan yang optimum. Masalah penyusuan yang di maksudkan ialah si ibu menghadapi masalah penyusuan walaupun telah melakukan perahan setiap 2-3 jam dan telah minum sekurang-kurangnya 3 literi air dalam sehari. Set penyusuan shaklee juga membantu ibu2  menampung mana2 ketiadaan atau kekurang zat yang di perlukan oleh tubuh si ibu.

Shaklee mempunyai 3 jenis Set Penyusuan :

1) SET B


Set ini untuk ibu yang tiada masalah kritikal dalam penyusuan. Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan.Set ini mengandungi Alfalfa sebagai perangsang demi membantu keputihan, lawas, mengurangkan bau badan dan untuk mengeluarkan angin dalam badan. Vitalea berfungsi untuk pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh. Vitamin C pula untuk imunisasi badan. Vitamin B lebih kepada keperluan pertumbuhan otak dan emosi.

2) Set Eu-Four


Set ini lebih sesuai kepada ibu yang memerlukan kalsium dalam diet seharian. Ostematris @ kalsium shaklee lebih di kenali dengan formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D. siapakah golongan yang memerlukan set ini? ibu yang mengalami kemerunduman susu setiap kali PMS. Set ini membantu ibu cergas, bertenaga walaupun kurang tidur. Ia di perlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil. 


3) SET 3M


Set 3M mengandungi ESP, Vitalea, B-Complex, Ostematrix, Vitamin C, dan Alfalfa. Set ini amat di galakkan untuk ibu yang mempunyai masalah penyusuan. Masalah penyusuan yang di maksudkan ialah walaupun ibu telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum sekurang-kurangnya 3 liter air sehari. Set ini akan membantu mana-mana kekurangan zat yang di perlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik. Set ini amat sesuai untuk ibu yang ingin relaktasi/ induce relactation. contohnya ibu telah berhenti menyusukan si anak, tetapi masih ingin menyusukan lagi si anak. Jika mengamalkan set ini dan ibu bersedia untuk pam dengan kerap bagi stimulasi susu. Dan si ibu juga harus kuat berusaha. Insya Allah penyusuan boleh di mulakan semula. 

4) SET E

Set ini terdiri daripada Vitalea, B-Complex, Vitamin C, Alfalfa (SET B) dan Ostematrix. Sesuai untuk ibu2 yang mengalami masalah kemerunduman susu ketika PMS (haid). Sangat sesuai untuk ibu2 yang mengalami masalah sembelit dan keputihan. Set ini sangat sesuai untuk ibu2 yang tidak minum susu kerana ostematris (kalsium) membekalkan kalsium yang secukupnya untuk ibu. Alfalfa membantu penghasilan susu ibu dengan lebih cepat. 

BERMINAT? HUBUNGI SAYA DI :

add FB : Norsalinda Hashim
sila like FanPage saya : Mom&Son Vitamin Shoppe
sms/WhatsApp : 019-5790613
Shaklee id : 908336


0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

 

Followers

About Me